W tym odcinku dzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania małych przedsiębiorstw w Polsce. Każdy przedsiębiorca chce, aby jego firma rozwijała się, nawiązywała nowe współprace, była postrzegana jako solidny i godny zaufania partner w biznesie. Jakich błędów unikać i co robić, aby tak się stało? Dowiesz się z tego odcinka podcastu.

  • Pierwszym z problemów małych przedsiębiorców jest nieodpisywanie na maile. Moja rada - sprawdzaj pocztę dwa razy dziennie np. o godzinie 12 i 16.
  • Kolejną sprawą jest oczekiwanie, pracy za darmo na zasadzie barteru, za zasięgi czy bliżej nieokreślone korzyści. Takie oczekiwania oznaczają brak szacunku dla osoby, z którą współpracujesz.
  • Kolejnym punktem, który zauważam, we współpracy z małymi i średnimi przedsiębiorcami jest różne rozumienie słowa „pilne". Widzę częste nadużywanie tego słowa - jak wszystko jest pilne, to nic nie jest pilne.
  • Kolejną sprawą jest negocjacja cen. Firmy nie potrafią odpowiedzieć na pytanie, dlaczego ta usługa tyle kosztuje? Można sprzedać usługę czy produkt o wiele drożej niż konkurencja pod warunkiem, że potrafisz to uzasadnić.
  • Jeśli miałbym zalecić Ci poprawę tylko jednej rzeczy w Twojej firmie, to byłoby to sprawne zarządzanie zadaniami. Zainwestuj w program, który pomaga sprawnie planować  i gromadzić dane. Programów do zarządzania zadaniami jest wiele, ja polecam Quire, z którego sam korzystam.
  • Przypominam, że już 4 grudnia widzimy się w Krakowie  na Akademii Marketingu, gdzie będę mówił m.in. o tym, jak pozycjonować podcasty.

Napisz do mnie na   jerzy@bezedycji.pl  lub nagraj wypowiedź na https://bezedycji.pl/antena


Chcesz nagrać podcast, ale  nie wiesz jak to zrobić? Sprawdź naszą nową ofertę produkcje.fm. Ty mówisz, my zajmujemy się resztą!